Değişebilir ve Değişime İnanmak

Bu oturum öğrencilerin eğiticiyi ve programı daha yakından tanıması için bir başlangıçtır. Kişinin özelliklerinin değiştirilebileceği ve değişimin gelişme için yararlı olduğu fikrini oluşturmayı amaçlamaktadır.

Duygular ve Empatik Düşünme

Bu oturum öğrencilerin kendini bir başka kişinin yerine koyabilme, karşısındaki kişinin duygularını anlayabilme ve bir etkileşimde karşısındakine bu prensip doğrultusunda tepki verebilme becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Empati beceresini herkesin kazanabileceğini anlama ve bu beceriyi kazanmak için aktif olarak çaba harcama, sosyal etkileşimlerde başkasının da empati kurabilmesini desteleyebilme ve insanların kendi duygularını değiştirebileceğini anlayabilme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.

İletişim

Oturum öğrencilerin, iletişim olgusunu tanımlayabilme ve konuşmaya başlama ve bitirmedeki temel kuralları uygulama; iletişimde konuşmak kadar dinlemenin de önemine hakim olma; aktif olarak karşısındakini dinleyebilme; çift yönlü iletişime fırsat tanıma; istemediği bir teklifle karşılaştığında etkili ve nazik bir biçimde  “Hayır” diyebilme gibi iletişim becerilerini kazanmalarını hadeflemektedir.

Otomatik Düşünceler ve Yorumlar

Oturum, öğrencilerin kendi davranışlarının farklı nedenlerinin olabileceğini fark edebilme; başkalarının davranışlarının farklı nedenlerinin olabileceğini fark edebilme; otomatik olarak yapılan atıfların yanlış olabileceğini fark edebilme; yaptıkları otomatik negatif atıfları fark edip, olumlu/alternatif atıflarla değiştirebilme ve atıflarını gözlemleriyle destekleyebilme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

İlişkilere Özen Gösterme ve İlişkileri Güçlendirme

Bu oturumun sonunda öğrencilerin sosyal ilişkilerinde isteklerini ve düşüncelerini açıkça ve uygun bir şekilde ifade edebilme; başkalarının anlatmasına fırsat verme ve anlattıklarını aktif dinleme; başkaları için önemli olan konulara saygılı davranma; özel hayata saygı gösterme; zor durumlarda arkadşlarına destek olma becerilerini kazanmaları beklenmektedir.

Farklılıklara Saygı Gösterme 

Farklılıklara saygı gösterme oturumunda ayrımcılığı tanımlama, ayrımcıların farklı çeşitleri olabileceğini anlama; farklılıkların başarıya engel olmadığını ve başkalarına karşı ayrımcılık yapılmaması gerektiğini bilme; başkalarının bizimkinden farrklı zevklere sahip olabileceğini bilme; farklı zevklere ve düşüncelere saygı duyma konuları işlenecektir.

Olumsuz Duygularla Başa Çıkma

Oturum kapsamında stres gibi sıkıntı veren duyguları  tanımlayabilme; bu durumlarda bedende ve zihinde olanları dile getirebilme; stres hissedildiğinde çeiştli başa çıkma yöntemlerini kullanabilme, günlük hayatta kullanılabilecek rahatlama yöntemlerini bilme ve bunları gerektiğinde uygulayıp olumsuz duygularını kontrol altında tutabilme konuları işlenecektir.Özellikle öfkenin zararlı sonuçlar doğurabileceğinin farkında olarak, bu duygunun yarattığı bedebsel tepkileri tanımlayıp kontrol altına alabilmelerini amaçlamaktadır.

Uzlaşma

Uzlaşma oturumunda problem durumlarında problem yaşadığı kişi ile ortak amaçlar bulmaya çalışma; çözüme ulaşılabilir adımları tasarlayabilme, uzlaşmanın ne demek olduğunu açıklama, uzlaşmanın çeşitlerini tanımlayabilme ve örneklendirebilme; çatışma durumlarında verilecek farklı tepkilerin nasıl sonuçlanacağını bilme ve çatışmaya sebep olabilecek davranış ve durumları tanıyabilme konuları işlenecektir.

Akran Zorbalığı

Bu oturumda öğrencilerin akran zorbalığını ve afrklı çeşitlerini tanımlayabilme; akran zorbalığının olumsuz etkilerinden korunmak için başvurulacak yöntemleri belirleyebilme; zorbalık yapıldığında bununla başa çıkabilecek yöntemleri belirleyebilme gibi becerileri kazanması hedeflenmektedir.

Hem Özerk Hem de Yakın İlişkili Olmak ve Karar Vermek

Oturumun sonunda öğrencilerin bazı temel özelliklerin tanımını yapabilme ve kendi kişiliğini tanıyabilme; karar verme sürecinde kişiliğin yerinin ve farklı kişilik özelliklerinin nasıl karar verme biçimlerine yol açtığının farkında olarak karar verebilme; çıkmazda kaldığı durumlarda sorunu saptayabilme; bir sorun karşısında oluşabilecek farklı durum seçeneklerinis sunma; her bir durum seçeneği için olası sonuçları değerlendirebilme konularında beceri kazanması hedeflenmektedir.

Doğru-Yanlış

Oturum çerçevesinde doğru ve yanlış kavramlarını tanımlama; doğru ve yanlış hareketler arasındaki farkları ayırt edebilme; değerlendirme yaparken hareketler ve sonuçlarla birlikte niyetleri de göz önünde bulundurma; kuralların konulma nedenini anlayabilme; doğru davranışları içselleştirip, dış kontrol olmadığı durumlarda da sergileyebilme; doğrunun toplumsal yarar sağladığını benimseme ve adalet kavramının herkes için var olduğunu anlayabilme becerileri geliştirilecektir.

Başarı ve Gelecek

Bu oturumda öğrencinin kendi önceliklerini ve gelecekteki amaçlarını belirleyebilme; gelecek ve bugün arasındaki bağlantıyı kurabilme; bugün yapılanların gelecekteki hedeflerii gerçekleştirmede etkili olduğunu anlayabilme; hedeflere ulaşabilmek için gerekli olan birtakım özel stratejileri öğrenme ve uygulama; hedeflerin uzun vadeli, kısa vadeli ve orta vadeli olabileceğinin bilincinde olma; başarılı olmanın önündeki engellerle başa çıkmayı öğrenme ve amaçlar doğrultusunda zamanı verimli bir şekilde değerlendirebilme konuları işlenecektir.